home

OKOLJE MARIBOR

ODPADLI DELCI PNEVMATIK NAJ BI PRISPEVALI TRETJINO MIKROPLASTIKE V OKOLJU


petek, 04. 02. 2022 | Okolje

Odpadli delci pnevmatik po nekaterih ocenah prispevajo tretjino količine mikroplastike v okolju, je pokazal test avtomobilskih klubov in potrošniških organizacij.

Potrošniške organizacije in avtomobilski klubi med testom pnevmatik namreč ocenijo tudi njihovo obrabo. Pri tem upoštevajo debelino profila, tokrat pa so k tej problematiki pristopili z druge strani, izračunali so, koliko gumenih delcev odpade s pnevmatik med vožnjo, so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS), ki je sodelovala pri tokratnem testu Avto-moto zveze Slovenije (AMZS).

Test je pokazal, da avtomobili z velikimi platišči hkrati povečujejo lastniške stroške in onesnaževanje s trdnimi delci, saj se večje pnevmatike bolj obrabljajo. Na AMZS so ob tem izpostavili, da so z vidika obrabe pnevmatik manj učinkoviti tudi električni avtomobili.

"Čeprav nimajo izpuha, zaradi velike lastne teže in obilice motornega navora bolj obrabljajo pnevmatike in posledično izpod koles pridelajo več gumenih delcev," so pojasnili v sporočilu za javnost. Na večjo obrabo pnevmatik vplivajo tudi topografske značilnosti cest, vreme, temperatura ozračja, masa avtomobila ter hitrost in slog vožnje.

Večje pnevmatike se bolj obrabljajo

AMZS pri tem potrošnikom svetuje, naj pravočasno zamenjajo zimske in letne pnevmatike, saj temperatura okolja in cest močno vpliva na obrabo. Priporočajo tudi umirjeno vožnjo brez sunkovitih pospeševanj in zaviranj.

"Ob nakupu avtomobila se raje odločite za model, ki ima manjše pnevmatike, saj se večje bolj obrabljajo. Pri nakupu bodite pozorni na obrabo, seveda pa ne za ceno učinkovitosti pnevmatik. Izogibajte se športnim pnevmatikam, te so bolj primerne za uporabo na dirkališču," pa okoljsko ozaveščenim kupcem predlaga Boštjan Okorn z ZPS.

V ZPS sicer izpostavljajo, da gre po podatkih berlinske tehnične univerze pri tem večinoma za velike delce, ki ne lebdijo dolgo v zraku in ne zaidejo globoko v dihalne poti. Se pa kopičijo na in ob cestah, ob padavinah pa odtečejo z vodo, zato lahko povzročijo tudi onesnaženje vode z mikroplastiko.

ZPS zato predlaga, da bi morali vsaj v vodovarstvenih območjih urediti zaprt sistem odvodnjavanja, bankine in zemljo blizu ceste, kjer se majhni delci nalagajo, pa občasno postrgati in poskrbeti za ustrezno odlaganje. Tudi v tem primeru velja, da je onesnaženje treba preprečiti že pri viru, torej bi bilo treba čimbolj zmanjšati količino odpadlih delcev s pnevmatik.

Povzeto po www.deloindom.delo.si